Panduan Memilih Nama Blog
Kebanyakan blogger menganggap tajuk blog tidak begitu penting. Tetapi harus diingat ia adalah perkara asas paling penting untuk meningkatkan trafik blog anda. Di bawah ni saya senaraikan 3 simple rules untuk memilih tajuk yang sesuai dengan blog anda.






1. Tajuk menggambarkan blog anda: Kebanyakan pelawat akan melihat tajuk blog anda terlebih dahulu sebelum melihat isi kandungan blog anda. Jika tajuk blog anda menarik, sudah pasti pelawat tertarik untuk memasuki dan melawat blog anda untuk mengetahui isi kandungannya.

2. Mudah diingat: Pastikan tajuk blog anda ringkas tetapi padat supaya mudah diingati. Tajuk yang terlalu panjang mungkin akan merosakkan bahagian header design blog anda.

3. Haruslah sama atau hampir serupa dengan domain: Ini adalah rule yang sering diabaikan oleh kebanyakan blogger. Jika tajuk dan kandungan blog anda tidak berkaitan dengan isi kandungan blog, sudah pasti amat sukar untuk menarik pembaca atau pelawat ke blog anda. Mungkin mereka akan fikir blog anda adalah blog spam.

Sekian tips ringkas dari saya. Jika anda rasa anda tidak mengikut rules di atas, pastikan anda memperbetulkannya untuk kebaikan blog anda dan juga para pembaca.

Terima kasih,
0 Responses

Post a Comment

  • Yang Suka Baca